آفتاب سوختگی و خستگی آب


این روش درست مثل حمام کردن با پخت شیرین است. اثبات شده است که غوطه ور شدن در یک وان آب سرد راه خوبی برای از بین بردن سوختگی ها و کاهش احساس آکنه بر روی پوست است، به ویژه هنگامی که سوزش به مناطق دور افتاده مانند پشت شما است. حتما مطمئن شوید که آب کمی سرد و سرد نیست! و به یاد داشته باشید، از صابون استفاده نکنید، زیرا صابون می تواند پوست شما خشک و خشک شود. اگر شما نمیتوانید صابون را از برنامه حمام خود حذف کنید، از صابون Dove یا Aveeno استفاده کنید و پس از استفاده خوب از بدن خود، آن را بشویید. همچنین، حق استفاده از کیسه، لووف، یا اسفنج حمام را نداشته باشید، زیرا ممکن است سریع پوست شما را بدتر کند. پس از حمام کردن در آب سرد، به آرامی بدن خود را با یک حوله پاک تمیز کنید. اگر حمام چندین ساعت در حمام صرف کرده اید، حمام را بلافاصله با آب سرد بشویید. نکته دیگر این است که خیساندن درازمدت می تواند باعث خشکی و خارش پوست شود. بنابراین، شما باید به اندازه کافی زمان خود را در آب نسبتا سرد خیس کن.
آفتاب سوختگی و عسل

عسل یک نوع دیگر از مواد است که علاوه بر خواص تغذیه ای نیز درمان خوبی برای آفتاب سوختگی است. طبق مطالعات اخیر، عسل پوست را تحریک می کند و روند بهبودی پوست آسیب پذیر را تسریع می کند. عسل می تواند از انتشار مایعات بافت خوب جلوگیری کند که حاوی آنزیم ها و پروتئین های شتاب دهنده فرایند بهبود است. علاوه بر این، می تواند بافت را تغذیه کند و به نوعی التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از عسل در خورشید سوزان خود را به عنوان یک درمان خانگی، شما می توانید عسل را به طور مستقیم به یک منطقه کوچک از آفتاب سوختگی خود اعمال کنید، یا می توانید عسل را به گروه اعمال کنید و آن را در یک منطقه بزرگتر قرار دهید.
آفتاب سوختگی و توت فرنگی

توت فرنگی ممکن است جذاب و جالب برای غذاهای خوشمزه باشد، اما آنها از جمله رایج ترین درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی هستند. در واقع، توت فرنگی را می توان به روش های مختلفی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کرد. این ممکن است به نظر عجیب و غریب، اما در واقع، توت فرنگی حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند برای بهبود پوست آسیب دیده و همچنین درمان پوست را بهبود بخشد. علاوه بر این، توت فرنگی حاوی اسید تانن است که می تواند احساسات غضروف ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرد. روش استفاده از توت فرنگی نیز آسان است. فقط یک توت فرنگی کوچیک را بشویید تا چیزی شبیه خمیر را بسازید. سپس این خمیر را به مدت چند دقیقه به پوست خود بمالید و آن را بعد از شستشو با آب بشویید. شما می توانید از این روش موقت استفاده کنید اگر آفتاب سوختگی شما سطحی و نه خیلی بزرگ باشد.
آفتاب سوختگی و کاهو

مردم از کاهو استفاده می کنند تا غذای خوشمزه از جمله سالاد و بسیاری دیگر از غذاها را تهیه کنند. در واقع، کاهو نه تنها یکی از مواد ضروری برای ساخت سالاد خوشمزه، بلکه یک منبع مهم است که به مردم کمک می کند تا از درد ناشی از آفتاب سوختگی خلاص شوند. به گفته بسیاری از مصرف کنندگان کاهو، این سبزی یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن آفتاب سوختگی محسوب می شود. مطالعات نشان داده است که کاهو یک دارو گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد التهابی است که می تواند به کاهش اثرات آفتاب سوختگی در پوست شما کمک کند. بنابراین، در صورتی که آفتاب سوختگی باشد بهتر است درب یخچال را باز کنید و برخی از کاهو را انتخاب کنید و از آن به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید. - کاهو خود را کاملا بشویید - سپس برگ ها را در آب 15 دقیقه بشویید. - سپس آن را بپاشید و آن را خنک کنید. - بلافاصله پس از خنک کردن آب جوش، توپ پنبه ای را در آن قرار دهید. - سپس با استفاده از این توپ پنبه و به آرامی آن را به خورشید سوخته خود را اعمال می شود. - شما باید این روند را چندین بار در روز تکرار کنید تا نتایج خوب بدست آورید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.