آشنایی کامل با بیماری آرتروز و راههای درمان آن

آشنایی کامل با بیماری آرتروز و راههای درمان آن

در این مطلب از سایت آریانا می خواهیم در مورد آرتروز صحبت کنیم.استئوآرتریت یک بیماری بسیار شایع است که در همه مناطق جغرافیایی دیده می شود. همچنین به آرتریت ، استخوان و آرتریت نیز گفته می شود.
استئوآرتریت یک بیماری دژنراتیو مترقی در غضروف مفصلی است ، اما با وجود نام آن ، یک بیماری التهابی نیست (برخلاف آرتریت روماتوئید) زیرا التهاب یک عارضه ثانویه است.

آرتریت شامل تجزیه و تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروف است که باعث التهاب بافتهای اطراف می شود. این می تواند بر روی هر مفصل تأثیر بگذارد ، اما شایع ترین مفاصل شامل دست ، پا ، زانو ، ران و ستون فقرات است. این بیماری بسیار شایع است و در 1٪ ویزیت پزشکان عمومی و 2٪ رادیوگرافی افراد بالای 5 سال مشاهده می شود (اگرچه فقط 70٪ آنها علائم دارند).

آیا می دانید آرتروز چیست؟
آرتروز به معنای التهاب مفاصل است. التهاب یکی از واکنش های طبیعی بدن در برابر بیماری یا آسیب است و شامل تورم ، درد ، خشکی و گرفتگی می شود. التهابی که برای مدت طولانی ادامه یابد یا به طور مکرر عود کند (از جمله در استئوآرتریت) می تواند باعث آسیب به بافت های بدن شود.
مفصل جایی است که دو یا چند استخوان مانند زانو یا لگن به یکدیگر وصل می شوند. بخشی از استخوان که در مفصل با استخوان دیگر درگیر است با اسفنجی به نام غضروف پوشانده شده است که باعث می شود استخوان یکدست و بدون درد حرکت کند. در اتصالات ، یک مایع لغزنده به نام مایع سینوویال ترشح می شود که مفصل را تغذیه می کند و اصطکاک را کاهش می دهد. استخوان ها با بافت های بسیار قوی مانند طناب به نام رباط ها پیوسته اند. رباط ها به ثبات استخوان ها کمک می کند. ماهیچه ها و تاندون ها همچنین از مفاصل پشتیبانی می کنند و به شما امکان حرکت می دهند.
در آرتروز ، یک یا چند ناحیه مفصل ملتهب می تواند باعث درد ، سفتی و گاهی اوقات اختلالات حرکتی شود. برخی از انواع آرتروز سایر قسمتهای بدن از جمله پوست و اندام های داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد.
آرتروز خود را با چه علائمی نشان می دهد
آرتروز علائم زیادی دارد اما سه مورد شایع است. حالت اول بعد از استراحت خشک است ، به این معنی که گاهی اوقات مفصل برای مدت طولانی دچار درد می شود و می خواهد کار کند. احتمالاً بیمارانی را دیده اید که آرتروز زانو دارند صبح زود بیدار می شوند ، اما بعد از مدتی کوتاه به حالت عادی بر می گردند. سفتی مفصل پس از مدت طولانی عدم تحرک بسیار شایع است ، اما بندرت به ندرت بیش از نیم ساعت طول می کشد. به همین دلیل ، بیماران مبتلا به آرتریت نمی توانند راحت شوند

برای بیماریان مبتلا به آرتروز چه توصیه ای داریم

مهمترین چیز برای بیماران آرتروز استفاده از روش هایی است که باعث کاهش درد و ناراحتی آنها می شود. مانند سایر بیماری ها ، داشتن رژیم غذایی سالم و سالم مفید خواهد بود. بیمار باید مواد مغذی مورد نیاز بدن را به میزان کافی تأمین کند. کند می شود زیرا اگر تغذیه ناکافی باشد ، بدن نیز ضعیف می شود و بنابراین مقابله با آن دشوارتر می شود.
اگر پزشک شما داروی ضد درد را تجویز می کند ، حتما آن را به موقع میل کنید زیرا اگر درد شروع شود و سپس مسکن را مصرف کنید ، درد دیرتر و سخت تر کنترل می شود ، اما استفاده منظم و به دستور پزشک باعث کاهش شدت حملات درد می شود. . کمتر از مفاصل بیمار خود انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر مفاصل انگشت زن مشکل دارد ، شاید بهتر باشد از کیسه شانه به شانه استفاده کنید تا کیسه انگشت پا. بیشتر از سلامتی خود استفاده کنید تا فشار کمتری به مفصل دردناک وارد شود. بیماران مبتلا به مفصل زانو یا ران ممکن است در صورت مناسب بودن در استفاده از عصا هنگام راه رفتن مشکل داشته باشند.
سعی کنید هنگام راه رفتن یا نشستن ، بدن خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. هیدروتراپی می تواند به شما در اصلاح هر دو حالت ایستاده و راه رفتن کمک کند. پزشک ممکن است شما را در مورد وضعیت صحیح بدن شما راهنمایی کند. راهنمایی خواهد کرد

عوامل به وجود آورنده اتروز چیست
انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد و علت بسیاری از آنها ناشناخته است. از طرف دیگر علل مختلف آرتریت زیادی وجود دارد. محققان در حال بررسی تأثیر ژنتیک و سبک زندگی بر آرتریت هستند.
اگرچه ممکن است علت دقیق آرتریت شناخته نشده باشد ، اما می توان گفت آرتروز چندین فاکتور خطر دارد که می تواند خطر ابتلا به این اختلال را افزایش دهد. این عوامل خطرزا شامل موارد زیر است:
    سن: خطر آرتریت (آرتریت) با افزایش سن افزایش می یابد.
    جنسیت: به طور کلی ، آرتروز در زنان بیشتر از مردان است.
    چاقی: اضافه وزن باعث فشار بیشتر به مفاصل می شود که وزن بدن را پشتیبانی می کند و خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد.
    عوامل مرتبط با کار: برخی از مشاغل نیاز به حرکات تکراری یا بلند کردن سنگین دارند. تکرار حرکات یا بلند کردن اجسام سنگین می تواند منجر به افزایش فشار یا آسیب دیدن مفاصل شود و در نتیجه باعث آرتریت شود.
نحوه تشخیص آرتروز چیست
استئوآرتریت معمولاً توسط پزشک تشخیص داده می شود که دارای علائم و معاینه پزشکی است. در بعضی موارد از تکنیک های تصویربرداری نیز برای تشخیص آرتریت استفاده می شود. در بعضی موارد ، پزشک ممکن است آزمایش خون ، ادرار یا آزمایش مایعات شریانی را برای تشخیص برخی از انواع آرتروز تجویز کند. این آزمایشات می تواند نوع آرتریت شما را تعیین کند. این آزمایشات همچنین می تواند به شما در رد احتمال بیماریهای مشابه دیگر کمک کند.
درمان آرتروز
هدف اصلی از درمان آرتروز تسکین درد و افزایش توانایی و قدرت مفاصل است. گزینه های درمانی می تواند شامل دارو ، ورزش ، کیسه های آب سرد و گرم ، استفاده از آرتروز یا جراحی مفاصل یا جراحی باشد. در بعضی موارد ، پزشک ممکن است برای درمان آرتروز شما مجبور به استفاده از چندین روش درمانی باشد.
راههای جلوگیری از بیماری
اگرچه پیشگیری از آرتروز ممکن نیست ، اما می توانید خطر ابتلا به آن را با:
    وزن متعادل داشته باشید.
    ورزش. عضلات قوی می توانند از استخوان ها محافظت و پشتیبانی بهتری داشته باشند.
    از تجهیزات استاندارد در محیط کار استفاده کنید و سعی کنید از تکنیک ها و حالت های مناسب نشستن ، ایستادن و بلند کردن استفاده کنید.
    یک رژیم غذایی سالم بخورید. یک رژیم متعادل و مغذی می تواند به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک کند.

منبع : درمان گیاهی بیماری آرتروز